PGRpdiBjbGFzcz0iaWN0dl9hX2JveCI+PGNlbnRlcj48c2NyaXB0IGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWlkPSIxMzE4IiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1mb3JtYXQ9ImZ1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLXNpdGVfaWQ9IklDVFZfRnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tY29udGVudF9pZD0ie3JlcGxhY2VfbWV9IiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD48L2NlbnRlcj48L2Rpdj4=
УКР
УКР

Тренінг Андрія Куликова для харківських ЗМІ

0 - 0

22 березня у стінах інформаційної агенції «StatusQuo» відомий журналіст і телеведучий Андрій Куликов провів для харківських журналістів тренінг, на якому поділився досвідом виробництва теле- і радіоновин.

На майстер-клас до відомого ведучого прийшли не тільки харків’яни – всього понад 40 журналістів з різних медіа Харківської, Донецької та Луганської областей. За професійною звичкою слухачі вже були приготувались конспектувати кожне слово досвідченого медіа-експерта. Та опановувати тонкощі новинної журналістики їм вдалося на практиці.

Під керівництвом Куликова журналісти розробили приблизний випуск міських новин. Визначили, які сюжети важливіші та як правильно розставляти акценти. У процес народження новин був залучений кожен присутній.

Репортера ноги годують

– Репортер – лише гвинтик, але без нього машина новин миттєво розвалиться, – стверджує Андрій Куликов. – А головний секрет успіху в цій справі – навчитися правильно працювати з джерелами інформації та будувати командну роботу.

Куликов зазначив, що в українських ЗМІ не завжди правильно вибудовуються відносини між журналістом і редактором, журналістом і ведучим, журналістом і оператором. Часто немає взаємодії, необхідної для виробництва якісного продукту.

Особливо засмучує Андрія те, як на телебаченні недооцінюють роботу оператора. Саме через сприйняття її як вторинної створення сюжету відбувається за таким сценарієм: журналіст пише текст, а потім намагається знайти «картинку», якою можна цей текст проілюструвати.

– Чому в нас так відбувається? Тому що журналіст перебуває в творчому польоті, коли пише. Але журналістика мусить бути перш за все інформативною. А максимум інформації несе саме кадр.

У західноєвропейських ЗМІ, за словами Куликова, першочерговою є саме «картинка», яку повинен описати текст журналіста. Відеоряд сам по собі, без тексту, має давати уявлення про події. А от використання кадрів з мультфільмів, комедій, використання музичних творів у випусках ведучий не схвалює. Найбільш затребувані завжди будуть класичні новини.

Тренінг у Харкові

Більше, ніж журналістів, бояться тільки ДАІ

Чи справді журналістику варто називати четвертою владою? Куликов сумнівається: статус «містка між владою і соціумом» йому більше до вподоби.

– Мені не подобається, коли журналістику називають четвертою владою. Це означає, що нас зараховують до того, що не любить більшість людей. Більше журналістів бояться тільки співробітників ДАІ і податкової служби.

Втім, злякати звичайного українця, на думку Андрія, журналіст може не лише своїми судженнями, але й зовнішнім виглядом:

– Якщо ви хочете, щоб глядач вам довіряв, на вас не повинно бути дуже дорогого одягу, яскравих прикрас. Для чоловіків найкращим є класичний піджак і краватка. Для жінок теж бажаний класичний одяг і зібране волосся. І жодного хутра: воно виглядає в кадрі неохайно.

А в тому, що неодмінним складником професійності є особиста щирість, харківські журналісти переконалися завдяки дружній атмосфері, якою й запам’ятався їм тренінг від Андрія Куликова.

За матеріалом «StatusQuo».

30.03.2012 16:38
0 - 0



Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору